صحبت های یک مدیر به کارمندان خود: مثل گرگ‌ها بیاندیشید!

رابین لی (Robin Li) بنیانگذار و مدیر برترین جست‌وجوگر اینترنتی چین به نام بایدو (Baidu)، در یک ایمیل داخلی که به کارمندان خود نوشت، نکات جالبی را متذکر شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت تک‌این‌آسیا، این ایمیل که توسط سایت تک‌وب به بیرون درز کرده، می‌تواند وضعیت اجمالی یک شرکت اینترنتی برتر در چین را که با رقبای جدیدی برخورد کرده است، به نمایش بگذارد.

در این ایمیل که با عنوان «تغییر با من و تو آغاز می‌شود»، رابین لی از کارمندان خود خواسته که همانند گرگ‌ها بیاندیشند و بیشتر به نوآوری و خلاقیت بپردازند.

وی در این نامه داخلی که به عکس یک گرگ نیز مزین است! با چندین بار اشاره به «نوآوری» تاکید کرده که در بایدو، ابتکار و نوآوری باید مهم‌تر از سود خالص شرکت تلقی گردد.

بر همین اساس آقای لی گفته قصد دارد در برخی محصولات جدید خود از قبیل مرورگرهای همراه و دسکتاپ سرمایه‌گذاری بیشتری به عمل آورد تا با این شیوه «کاربران به سمت جست‌وجو هدایت شوند» و به دنبال آن سهم بایدو از این بازار افزایش یابد.

آقای لی در بخش دیگری از ایمیل طولانی خود با ترسیم خطرات ناشی از رکود و ایستایی در شرکت‌های بزرگ، به موضوع مدیریت پرداخته و «کاهش لایه‌های مدیریتی در بایدو و بالا بردن بهره‌وری» را خواستار شده است.

بایدو تا پایان سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۶ هزار کارمند داشته است.

بنا به گفته کارشناسان، هدف اصلی مدیر بایدو در ارسال این ایمیل و تاکید بر نوآوری، رقابت با یک جست‌وجوگر اینترنتی جدید در چین به نام Qihoo است.

از اواسط ماه اوت سال جاری و همزمان با آنلاین شدن Qihoo، سهم بایدو از بازار جست‌وجوی اینترنتی در چین به طور نسبتاً قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

در حال حاضر ارزش هر سهم بایدو نیز از ۱۳۳ دلار و ۹۸ سنت به ۱۰۶ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، بایدو ۷۲.۹۷ درصد از حجم جست‌وجوهای کاربران چینی را در اختیار دارد و این رقم برای Qihoo ۹.۶۴ درصد است

 

 

درباره مدیریت سایت

مدیریت لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار از دانشگاه فردوسی مشهد می باشد. و در حال حاضر در حوزه IT ، امنیت شبکه و تجارت الکترونیک مشغول بکار است. تمامی تلاش تیم سافت گیت کسب رضایت صددرصدی مشتریان می باشد.
None :P None :P